New bed

Fortsatte med att komma i tid till jobbet på tisdagen och återigen försova mig idag. Inser hur pass sliten jag är, men måste hålla i två dagar till. Det värsta är ju att inte kunna somna, ligga och vrida sig timme efter timme och stressa ännu mer när klockan tickar närmare.

Igår blev det i allafall springning, ensam vilket inte är den bästa förutsättningen för mig. Men jag tog mig runt, ingen supertid, men bitvis kändes det bra. Eftersom jag hade värsta rumpträningsvärken (så går det tydligen när man håller fyspass för sig själv på söndagskvällarna och inte stretchar ordentligt) blev det inte så mycket fys, men gjorde sit-ups och rygglyft, även sit-ups åt sidorna. Så nöjd med min kväll igår.

Idag var det så dags för premiärtur efter 3,5 veckor från hästryggen. Börjar med att hämta hästen och flickvännen i hagen, tog sin lilla tid att komma in i stallet då det var mycket att kolla in enligt den lilla tjejen. Väl inne upptäcker jag att Maxim tappat en framsko. Surt sa räven, men då han har rätt så bra hovar och gått barfota större delen av sitt liv och dessutom inte ömmade alls bestämde jag mig för att rida på vallen, som är mjuk, ändå. Skulle ju enligt plan mest skritt och känna lite på traven. Så vi gav oss av, chansade utan regntäcke på och det höll rätt så bra tack och lov. I början gick det bra, i mitten helt okej och i slutet var det som att sitta på en tickande bomb ungefär. Härligt att han är glad i allafall. Sedan var det nog lite att han blev irriterad av myggen också, måste komma ihåg att spraya innan nästa tur. Efteråt blev det ordentlig borstning och lite betande innan han fick komma ut i hagen igen. Matte spånade upp boxen som nu är behandlad med nått bakteriedödande medel. Mysigt såg det ut, även om jag hoppas att vi inte behöver använda den så mycket den närmaste månaden, återstå att se hur sensommaren blir.


Mys!

Imorgon blir det enligt plan promenad och så kommer bästa hovslagaren och fixar skon. Sedan funderar jag på ett löshoppningspass i helgen, ska se om jag kan får med någon till på det också, man annars ska jag boka ridhuset imorgon ändå. Känns som om vi måste göra något lite ansträngande innan jag hoppar upp igen. Nästa uteritt, lite mera trav tänkte jag mig och då får han gärna vara lite avsprungen.

Det Positiva: Glad hest
Det Negativa: Myggbett

Smiles makes you happy

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0