Green Grass

En liten sväng ut till hästisen blev det idag, borsta ordentligt, flugspray på och sedan ut och äta gräs. Ungefär vad som hände. Maxim verkade nöjd och glad över det hela. Om han bara visste vad som väntar. I nästa vecka hoppas jag på att kunna rida lektion för Lena igen för första gången på några månader, ska bli kul att se vad hon säger om hans utveckling. Idag håller jag också på att försöka hyra tränsport och när det är klart ska jag anmäla till två tävlingar. Lördag om en och en halv vecka är det KM för fjordhästföreningen, vi ska inte vara med i någon KM-klass, men tänkte starta ett LC:2 program. Blir bara en klass har jag bestämt, vi har hoppat alldeles för lite för att vara med på de höjder man kunde välja på och då är det bättre att inte stressa, hoppas kunna vara med på ÖFF:s hoppdag istället. Sedan är det ju första starten för terminen så blir nog lagom att starta med en klass.


Sedan ska jag i samma veva anmäla mig till Bruksridningstävling. Den går den 23 september och blir vår första tillsammans. Ska bli superkul att testa och jag hoppas att han kommer gilla det. Längre har jag inte kommit i planerna, helgen efter bruksridningen är det en premering, men dels krockar det med ett kendoläger och dels blir det ju ut och åk två helger i rad för Maximens del, så ska fundera lite till på det.

Känner mig peppad i allafall!

Det Positiva: Myshäst
Det Negativa: Mygg

On the other side

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0