Sunshine

Jag inser att bloggen är en hästblogg för tillfället, men så ser mitt liv ut just nu. Eller ja, igår var jag inte så länge i stallet, bara en timme för att mocka, fixa mat och hjälpa till med insläppet, och så spolade jag av Maxims leriga ben också, så han inte skulle skita ner allt för mycket i sin nyströdda box. Kompenserade med att vara där i fyra timmar idag istället. Ägnade restan av min kväll med att glo på serier, men hur kul är det att skriva om?

Idag blev det som sagt mer stalltid. Först mocka och fixa mat och sedan bjöd jag på avtrillningsfika, trevligt att sitta i fikarummet en timme eller så och ha det gott. Sedan blev det till att hämta in Maximen och göra i ordning honom för en ridtur, vackert väder var det och vi gav oss iväg över åkrarna. Började trava ganska tidigt och försökte sätta lite mer tryck redan från början. Han svarade på bra, gick förbi alla läskiga hus och grisstall också, travade och galopperade på vägen upp till torpen och där vände vi och så blev det lite skritt tillbaka där jag försökte få igång bakdelen lite mer. Galopperade nästan hela gräsvägen hem han rullade på i en lugn fin galopp och det var bara att njuta. Ute i en timme var vi, men det kändes inte som det, tiden går fort när man har roligt. När vi var hemma igen fick han börja äta lite av insläppsmaten medan jag putsade sadel och träns, samt plockade fram schabrak och skydd till imorgon. Efter det blev det manklippning och ordentlig ryktning, han fäller fortfarande mycket så glänser gör han inte, men fin är han ändå. Så får vi se imorgon hur humöret är, Johan ska försöka filma när vi tar oss igenom banan.


<3

Det Positva: Solsken i livet
Det Negativa: Hov på handen

My choise

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0