Modiga lilla häst!

Idag så blev det en promenad för mig och Maxim. Jag beslutade att det skulle bli trafikträning. Inte för att jag ville möta några bilar, men vi skulle gå på asfaltsvägen i allafall. På morgonen blev Maxim verkad och hade skött sig jättebra, så extra lagom med en promenad ifall det är lite ömt.

Bestämde mig för att gå lilla rundan med asfaltsvägen i början så vi hade det överstökat. Och nog fick vi trafikträning allt! När vi kommit ungefär halvvägs hade vi varken mött eller blivit omkörda av någon bil, men så kommer det en lastbil över backkrönet imot oss. Fast det var ett bra ställe vi mötte den på, med lite extra mötesplats. Jag signalerade att han gärna fick sakta ner och det gjorde han, svängde till och med in på sidan och stannade (utan att slå av motorn vilket var ännu bättre!). Maxim stod som fastfrusen och stirrade. Sedan ville han inte gå förbi och undrade om jag verkligen menade allvar!? Föraren vevade ner rutan och frågade hur det gick och det tyckte jag var snällt. Förklarade att han inte var så van och lite rädd och tackade så mycket för att han stannat. Sedan så gick vi faktiskt förbi, jag på vägen och Maxim smygandes i diket så att han gömde sig bakom mig när vi gick förbi i lite överilad skritt, men han följde med och försökte varken gå om eller springa hem. Så himla stolt över honom blev jag! Många klappar och mycket beröm både precis när vi gick förbi och efteråt. Han blev nog stolt över sig själv också. In på gräsvägen kom vi utan fler trafikmöten, det vi hade räckte gott och väl.


Övade också på att ställa upp fint med benen...

Sedan klättrade vi över berget på en stig jag hittade på idag, så vi övade på att lyfta fötter och framförallt på att följa efter mig, vad jag än hittade på. Övade också en hel del halter under ridturens gång. Supernöjd idag och så får vi hoppas att Maxim får en skön vilodag imorgon!

Det Positiva: Övervinna rädsla
Det Negativa: Hödamm

Together we can do anything

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0