Loppisdag!

Idag så startade dagen med en loppisrunda. Eller först så började vi med Bondens marknad inne i Linköping. Har gått förbi den en gång tidigare nått år, men detta var första gången jag gått dit och handlat. Handlade lite grönsaker, en god ost och marmelader. Så kul när man kan hitta spännande mat som kommer från närområdet. Detta var sista gången för i år, men nästa år i augusti kommer det igen, ska se till att ha koll och handla några fler gånger då.

Efter det åkte vi till en affär som heter Nostalgimix på andra sidan Stångån, de hade mycket saker och jag lyckades hitta en av sakerna på min lista, en mortel! Spanade även in en betjänt att ha i hallen så vi ska dit och spana på den tillsammans någon dag. Vi styrde sedan bilen mot Linghem och Magasinet vid tågstationen. Där hittade jag ett superfin kakfat som jag inte kunde stå imot. Sista stoppet var Hjärta till hjärta i Tornby, där köpte jag en klocka och en svampkorg (eller picknick-korg). Och jag höll mig inom budgeten! Eller i allafall gjorde jag det tills vi skulle äta.

Åkte in till stan igen och till Babetts Kafferi. Så underbart ställe! Åt deras brunchbuffé och blev så mätt att jag inte ätit mer idag (mer än en skål glass på kvällningen).

Det Positiva: God mat och fynd!

Det Negativa: Dåliga skor

 

Loppoholic

 

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0