Skogsturer.

Lite fattigt med inlägg denna vecka, men lite hästeri har det blivit i allafall.

I onsdag blev det mycket senare ut till stallet än vad jag tänkte så det blev mest mys och gos med Maxim och fixande i stallet. Behövs ju sånna dagar också. Men dagen efter, på torsdagen blev det en skrittur i mörkret tillsammans med pannlampan. Det gick bra, han spanade på lite saker och var pigg som attan, försökte hitta en del ursäkter för att springa.

Efter den lugna hästveckan som blev så kändes det extra bra att jag hade tagit ledigt på fredagen och kunde rida ordentligt i dagsljus! Började med att sova 12 timmar så utvilad var jag ju. Maxim såg lite förvånad ut över att se mig, men följde snällt med när jag hämtade honom. Sedan bar det av, klättrade över berget och tog sedan en ny (för Maxims del) stig, där det är mycket kliva, klättra och tänka. Perfekt när Maxim var pigg och ville springa, istället blev det naturligt för honom att stanna upp och tänka, eftersom han inte riktigt visste vart han skulle. Det blev en lång tur på ungefär en timme, med mycket skritt och en del trav. Han lyckades hitta en undanflykt att springa en gång, men även då blev det "bara" trav och han stannade snabbt. Vi tog asfaltsvägen hem, men då ledde jag honom, det gick bra med alla bilmöten.

Idag blev det longering, det gick hyffsat, lite problem med att stanna hade vi. Efteråt lekte vi lite också.



Imorgon ska jag försöka galoppera och på måndag tömköra. Det är planen i allafall.

Det Positiva: Skogsturer
Det Negativa: Frisering

Let the hear fall down

Over an Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0