Löshoppning

Började veckan med att löshoppa hästarna. Det gick faktiskt superbra! Tror Maxim tyckte det var roligt och han lyssnade bra, värmde upp med att trava över nedlagda bommar som sedan blev hinder, först i trav och sedan i galopp. Han var superduktig så jag byggde en oxer som jag höjde upp lite, eller mer än vad jag brukar och han hoppade utan problem.
Joker tyckte såklart också att det var kul, men han tycker att uppvärmning är överskattat och börjar gärna i galopp från början, knasiga häst.
Jag filmade det hela och tänkte lägga upp, men nu när jag kolla på filmerna så tror jag inte det, framförallt för att man nästan inte ser något, får försöka löshoppa någon dag med sol eller skaffa en bättre kamera att filma med. Sedan så trodde jag att jag filmade med ljudet avstängt, men icke, så min glada stämma hörs ganska mycket och skär sig gärna i högtalarna. Men eftersom det kom en travhäst förbi gjorde sig Maxim extra snygg och då passade jga på att fota istället.

,
Sötnosen

Tisdag blev det vila och idag så hade jag tänkt rida Joker och promenera med Maxim. Men eftersom min häst bestämde sig för att vara ett ler- och bajsmonster idag, blev det grovrengöring av honom och sedan var det så mörkt att vi skippade promenaden, får bli en extra lång tur imorgon istället.

Joker fick gå på ridbanan i allafall. Jobbade mycket med skritten, minsk/öka volt, skänkelvikningar och öppna. Han blev riktigt trevlig. Travade även lite, efter lite jogging så lade jag upp stigbyglarna och hade sitsträning, tyckte att jag kom ner riktigt bra, när jag tänkte att benen skulle bli tyngre och mest slappna av så kändes det bra. Gjorde lite volter även här och serpentiner och även skänkelvikningar, lite svårare i traven då jag har svårare att sitta över på en sida och sitter väldigt snett, klart inte hästen flyttar sig då liksom. Sedan så avslutade vi, mörkret kommer snabbt.

Denna vecka kör jag lite varannan-dag-princip. Så imorgon ska Maxim ut i skogen och på fredag Joker, sedan ska jag se om jag vågar hoppa Maxim på lördag, kanske om jag får sällskap, är jobbigt att behöva hoppa upp och ner hela tiden för att höja/lägga upp bommar, jag ska framföra idéen för min kära sambo. Söndag får vi se, kanske båda får gå då, känns ju lite tråkigt att inte utnyttja dagsljuset.

Det Positiva: Glimtar av känsla
Det Negativa: Lera

Never mind I found someone like you...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0