Uteritt

Igår så lyckades jag släpa mig upp och ta mig till bussen i tid och åka ut till hästarna. Solen sken, så jag blev ganska snabbt piggare. Vi gav oss iväg på en liten längre uteritt, på en runda vi inte ridit på hela vintern eftersom den ligger en big botrt. Det är gock en väldigt fin runda, så helt klart värt att skritta en kvart på asfalterad landsväg. Inte allt för mycket trafik heller. Jag fick sitta på Joker och detta var faktiskt första gången som jag ridit ut på honom och samtidigt känt mig säker. Han ryckte till en gång när vi blev omkörda med en bil som hade släpvagn, inte så konstigt då han körde förbi relativt fort, hade inte varit något problem om det bara hade varit bilen, men släpkärrna skramlade efter så då ville Joker helst gå någon annanstans. Han fick inte panik, utan bara reagerade och markerade att han ville därifrån.




När vi kom in till skogsvägen så hade det ramlat ett lite hoppträd över stigen som vi skulle testa att ta oss över. Över kom vi, men jag var väl ungefär en meter ovanför sadeln eller nått, hann sträcka fram händerna i allafall. Sedan så gick resten av turen bra, travade rätt så mycket, Joker hittade djur i skogen som han ville bli rädd för, men jag drev bara vidare så fortsatte han dit jag ville, hann inte se om det var rådjur eller vildsvin, men någon skugga hann jag skymta innan vi travade förbi. Galopperade en del också, jag vågade mig inte på så fort, så mest kort galopp, mot slutet vågade jag rida på lite mer. Jag tror att bara jag vänjer mig så kommer jag att våga rida snabbare, men för nu var jag ganska nöjd. Hampus var dock inte det, han och Jossan höll sig bakom oss och när vi galopperade långsamt undrade han vad tusan meningen var och travade istället. Allt som allt en mycket trevlig ridtur, hade ont i rumpan efteråt.

Det Positiva: Solsken
Det Negativa: Rumpont

Fly with me

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0