Iaido Graderingsträning

Det blev en iaidoträning denna vecka, var flera veckor sedan och det märktes, jag kommer typ ihåg de flesta katorna, men namnen eller numren ville inte riktigt finna sig. I allafall, efter uppvärmning och lite grundträning så skulle vi öva på att ha gradering. Det börjar närma sig, jag kommer tyvärr att missa det ordinarie tillfället, så för mig dröjer det nog några veckor till, ska försöka att inte missa så många pass fram till dess.

Vi som ska försöka på 4kyu skulle välja tre kator att visa upp, den första skulle helst vara Mai och eftersom Mai är den kata som är absolut roligast och den som vi tränat mest på så kändes det ganska naturligt också. Så idag tränade jag på 1, 8 och 9, 9:an är jag lite tveksam om, men den kändes mycket bättre på slutet när jag fått lite hjälp med den.

I slutet fick vi "följa John" eller i detta fall Mattias. Han visade en kata och sedan skulle vi göra efter bäst vi kunde, svårt och knepigt, men ganska kul.

Det Posiitva: Svärd
Det Negativa: Oengagerad

Dreaming, hoping...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0