Att åka på läger

Ett tips för att packa inför en kendoresa: köp en större bogubag, jag har mina ögon på en och under sommaren hoppas jag att den kommer i min ägo, men under tiden för man klara sig med det man har.

En liten lista på saker som är bra att plocka med sig på ett läger:
-Shinaier, gärna ett par
-Bokken (och kotachi om det står med)
-Rustning
-Tenugi
-Gi och hakama (har man två Gi så ta med båda, det är otrevligt att behöva ta på sig en kall blöt Gi inför ett nytt pass)-
-Raggsockor och benvärmare (det kan bli stillastittande tid och kalla golv, detta gör det hela skönare)
-Shinaifixarlåda, ifall shinaiernas skick försämras.
-Fotsalva, skavsårsplåster, plåster och tejp, så att fötterna håller.
-Vattenflaska
-Handduk, shampoo och annat man behöver i toalettväg
-Sovsäck, liggunderlag och kudde (underskatta inte vikten av en kudde, det är underbart).
-Något att ha över ögon och öron, jag använder min buff.
-Anteckningsblock och pennor
-Extra underkläder (man blir rysligt, rysligt svettig under passen).

Ett gott humör oavsett vad man glömmer är också bra!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0