Poppohästarna

Onsdag är lika med hästdag. Idag så var det fint väder, men mycket blåsigt. Idag var Jossan på kryssning med sin pappa så inget sällskap, men istället fick jag rida två hästar. Det blev två pass på ridbanan, jag hade tur så stallet var redan gjort, annars hae jag nog inte hunnit med. Speciellt inte när båda hästarna var täckta av ett tjockt lerlager.


Hampus och jag

Jag började med Hampushästen, jag testade att sätta på honom en snodd för första gången och körde ett kort, men ganska intensivt pass. Lite skrittarbete och lite trav, försökte med volter och serpentiner, lite halter och övergångar. Sedan så körde vi igenom LC:2:an och det gick ganska bra. Skulle ha ridit igenom LC:1:an också, men den mindes jag inte riktigt så et blev inte så. Ska läsa på den till nästa gång och köra den då.


Joker och jag

Sedan blev det till att göra i ordning Joker och ta ut honom på ridbanan också. Lite orolig var jag eftersom det blåste till rätt så kraftigt ibland och presseningarna fladdrade, men han skötte sig utmärkt, låtsades bli rädd en gång, men jag var med och blev inte så överraskad. Det var kul att rida honom igen, men vingligt i början, speciellt i skritten, men vi jobbade på. Blev mycket voltarbete och serpentiner för honom också och lite halter. Han blev riktigt fin i traven tillslut och bitvis kunde jag sitta ner ordentligt också, sedan spände jag mig, hamnade ur takt och så blev det pannakaka av alltihop innan jag hittade tillbaka till takten för en stund. Testade också på några varv på volten i galopp, första fattningarna fungerade inte alls, men sedan kom vi igång ordentligt. Ganska så stadig har han blivit nu också så det är kul att sitta på honom, lite tråkigt att jag inte hann rida längre, men det kommer fler gånger.

Hann precis med bussen hem och nu är det lite Star Trek och lite myskväll på agendan.

Det Positiva: Ridning
Det Negativa: Lite tid

My little pony

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0