The sun shines

Efter gårdagens kendo har jag en stor svullnad på höger hand. Jag måste verkligen lära mig att öppna, läs skydda, kote på rätt sätt. Annars så gör det ont, väldigt ont.

Det var ju nybörjarträning igår och jag, Lollo och James var sempai. Vi fick ha på oss full rustning och de fick slå på oss. De var sex stycken så Anders delade upp dem i grupper om två och så rullade vi på hela tiden. De såg rätt så trötta ut på slutet. Kan inte förstå varför.

Vi fick också träna lite imellanåt, men mest fick vi vara mottagare. Körde stora Men, stora Kote-Men, Kote-Do, Men-nuki-Do, kirikachi och kakarigeiko. Sedan körde vi en haiasuburi-ring på slutet, då märktes de att de kört lite hårdare och inte riktigt orkade.

Annars så har solen skinit, våren är på väg känns det som och vi har börjat spana när det går att springa i rydskogen igen, ambitionen är hör för våren kan man ju säga.

Det Positiva: Ambition
Det Negativa: Snor

Love is like the sun

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0