Mot Fjordhäst-SM 2011

Idag har Jossan anmält sig och Joker till bruksridningen, så nu börjar uppladdningen, om fem veckor åker vi till Örebro för att försvara Östergötlands heder, eller nått. Mest åker vi dit för att ha kul och skaffa rutin, Joker är ju ingen bäbis direkt längre, men han är långt ifrån vuxen heller. Mitt mål är att komma dit med en häst som är välklippt och glänser och dessutom inte skämmer ut oss genom att inte kunna uppföra sig, men jag tror nog att det kommer att bli bra, han brukar skärpa sig när det gäller den lilla busen. Jag har börjat förbereda en väska som inköptes i förra veckan som jag kan bära med mig under dagen för att reparera diverse saker som kan gå sönder/bli smutsiga och så vidare. Känner mig som ett proffs, men ska nog ta och slå en signal till min kära syster som faktiskt är profesionell hästskötare numera och kanske kan ge lite tips. Det bästa med fjordingar är i allafall att man slipper knoppa och det bästa med bruksridning att man tejpar upp svansarna, att fläta och knoppa har aldrig varit min starka sida, det har jag alltid överlåtit till mina kära systrar, speciellt svansflätning.


Go Team Joker, Go!

Det Positiva: Åka till Örebro
Det Negativa: Bränna sig på ryggen

When the baby grows you need to follow

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0