Midsommartider

Så väl det behövdes med en extra dag ledigt. Såklart sov jag bort hela torsdagen, som vanligt, eftersom den var min fredag. Men när jag väl kom upp så gick jag på en timmes promenad, följt av en matildakväll med film, godis och ostkrokar.

Midsommarafton spenderades vid stångån med Johan och hans familj. Mycket god mat, lite promenad, ännu mera god mat, prat och film, blev en lång dag, kväll och natt, men så trevligt. Jag drack till och med nubbe, fast det är rätt så äckligt.


En katt som vi träffade på vägen

Midsommardagen spenderades med Johan, först lång sovmorgon, lugn frukost, filosoferande i soffan och när vädret verkade hålla sig i skinnet gick vi på promenad. Första stoppet var Gamla Linköping där vi hittade en Örtagård som jag aldrig sett tidigare, den var jättemysig, måste ta dit mina föräldrar någon gång.


Så fin!

Vi kollade sedan på kossor i Vallaskogen och gick en hemlig stig bort mot Valla Gård. Där hade till vår lycka mionigolfen öppet och vi spelade en runda, preimär för i år. Det var kul och det gick ganska bra, inga hole in one, men några som jag klarade på två slag. Sedan hade vi båda många otursputtar när bollen rullar på kanten till hålet och sedan rullar ut igen. Men vi var glad ändå, belönade oss med en glass innan vi gick och kollade på djuren.


Wuhu!

Naturligtvis gick vi hela rundan runt och kollade på alal djuren, först kaniner, hittade några som ville bli matade och några som vara sov, en som var en kopia av de två kaniner (Kim och Cindy) som jag haft i mitt liv, svart med bruna skiftningar. Då saknade jag att ha en lite ullboll att hålla på med, det fanns en lite söt och pigg, vit med bruna öron som var jättesöt, ville pilla upp låset och stoppa in den innanför tröjan och bara smyga min väg med den. Men det är elakt att ha kanin i lägenhet tycker jag, den ska ha möjlighet att beta gräs och gräva gropar, så det får vänta ett tag. Vid getterna blev vi kvar ett tag, det fanns ju killingar! Som ville bli kliade och matade med grässtrån. Efter det kollade vi in hönst och hästflock på bete innan vi gick hem och avslutade kvällen med taco och film.






Det Positiva: En extra ledig dag
Det Negativa: För lite sömn

Love all around

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0