Last practise

Sista träningen med James innan han åker var det idag... Jag fick hålla i uppvärmningen då, hmm, någon, hade skadat sin hand och dessutom kände sig sjuk. Jag undrar om det hade något att göra med gårdagens fest kanske.

I allafall så var det varmt och jag var mest trött, men lyckades fokusera skapligt i allafall. Vi fick göra lite vanliga grundtekniker, när vi sedan kom till Kote-Men gjorde vi först stora tekniker och sedan gjorde vi en variant som var jättebra, men svår. Först stor Kote och sedan lite Men, väldigt förvirrande, men tillslut lyckades jag göra det någorlunda. Avslutade med små kote-Men innan vi gick över till den mest förvirrande övningen för dagen. Eller så var det mest jag som inte riktigt hade alla hästar hemma. En stod i allafall i mitten och övriga på två led i vardera hörn av diagonalen. Sedan så skulle man attackera Men, varannan gång från varje hörn och den i mitten skulle kontra, när alla hade gjort Men bytta man den som var i mitten till nästa, på ett vis som jag inte tänker försöka förklara i text, det var säkert logiskt, men inte för min hjärna ikväll. I allafall, första omgången så hann jag knappt med att kontra alls när jag var i mitten, inte så mycket fokus där inte. Andra gången så lyckades jag typ med de första tre och sedan så blev det väldigt förvirrat, pang, pang sa det, någon (läs James) var väldigt entusiastisk och attackerade medan jag fortfarande vände mig om. Vilket gjorde mig ännu mer förvirrad. Men det gick på det hela rätt så bra. Därefter var det dags för ji-geiko.

Jag var rätt så fokuserad faktiskt och lyckades behålla den fokuseringen tills jag blev för trött. Min sista ji-geiko mot James var inte helt hemsk, det känns lite konstigt att det var den sista, kanske för alltid, kanske för ett väldigt långt tag. Alla i klubben kör olika kendo, men hans är ännu lite annorlunda. Jag är också rätt så nöjd med den jag körde mot Lars, var väldigt trött, men det kändes som jag försökte lite i allafall och så blev jag halvt blind av tenugin och lite arg. Det allra sista var en ipponmatch där jag mötte James igen.

Sedan så sopade vi golvet och stretchade, en timme efter att träningen var över var vi fortfarande kvar, i Gi och Hakama, och pratade. Det blir jobbiga tre dagar här. Om och om igen att se människor säga hejdå. Imorgon är det min och Lollos tur då vi springer tillsammans för sista gången alla tre och denna gång ska vi springa hela vägen.

Det Positiva: Kul kendo
Det Negativa: Matthet

Åh really...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0