Maxim och Ridbanan

Efter möhippe-kendon tog jag en buss ut till stallet.

Hästarna gick och åt i hagen, Joker och Hampus brydde sig inte så mycket om att jag gick förbi, men Maxim kom fram till staketet och följde med mig fram till hörnet där han fick stå och överse när jag hjälpte till att flytta får. Detta tog ju en stund så när vi var redo att hämta hästarna hade han knallat ner till de andra längre ner i hagen och betade igen. Men han verkar vara en väldigt sällskaplig häst, för när jag ropade på honom så kom han lunkande, väldigt praktiskt (jag vågar inte riktigt tro att han kommer för att han tycker om mig, det känns lite tidigt ännu, men visst värmer det lite).


Vi tog in alla tre, testad Hampus sadel och träns på Maxim (de passade hjälpligt, men jag ska snart inhandla egna grejer till honom). Sedan så gick vi ut på ridbanan tillsammans med Joker och Jossan som stöd. Han var väldigt duktig, nyfiken, men på ett lugnt sätt och kollade in alla saker runt omkring. Vi provade även att trava några långsidor innan vi avslutade. Till och med jag kunde slappna av lite på slutet.

Efteråt i stallet så stod jag och borstade ganska länge och det tyckte han om, han verkar vara (precis som Joker) en häst med hängläpp när han tycket något är skönt. Jämnade även till manen lite, några strån som stack upp sedan tidgare och det fann han sig i utan problem.


bild från igår, Maxim, Joker och Hampus

Sedan så släppte jag ut dem i hagen igen, det gick utan problem, Joker vallade undan Hampus som igår, men Maxim fick gå väldigt nära så länge Joker var i mitten, så jag tror att de kommer att bli kompisar snart.

Imorgon ska jag testa att longera, kanske hinner ta en sväng ut med Hampus också, vi får se.

Det Positiva: Snäll häst
Det Negativa: Spänd ryttare

Dream came true

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Annelie

Klart han gillar dig och havill du göra dig änu mer poppis så testa klia honom i öronen ;)

2011-07-25 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0