Kajaktur Vättern

Efter lite övertalning så bar det idag iväg på min första kajaktur! Har velat testa så länge, men det har liksom inte blivit läge. Friluftsfrämjandet ordnar kurser som jag tänkt gå, men det har heller inte blivit av. Men idag så åkte vi till Motala och VätternKajak. Lollos mamma var med och hon har hållit kurserna med FF, så hon, Johan och Lollo, visade mig hur man ställde in sitsen och pedalerna, paddlarna och hur man paddlade, hur man tog sig i och berättade vad man skulle göra om man föll ur, vi testade även att vicka på kajaken när jag satt i så jag kunde känna hur långt man faktiskt kunde luta sig utan att tappa balansen. Den var förvånansvärt stabil. Vattner var lite för kallt för att jag skulle vilja testa på riktigt, men kanske någon gång när det är varmare och man har badkläder på sig.


I allafall så paddlade vi en timme eller något mer, gick i land på en udde och åt lunch och så paddlade vi tillbaka. En alldeles lagom tur tycker jag. Solen lös igenom ibland också och mina armar har fått en rödbrun färg. Det var mycket trevligt att paddla, men det tog ett tag att få in snitsen, man får helt enkelt göra det många gånger så blir det nog ännu bättre!

Det Positiva: Äventyr
Det Negativa: Trötthet

Feel the wind in your hear

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0