Ji-geiko, ji-geiko...

... och så lite mer ji-geiko.

Det blev en träning igår kväll också (vilket tillsammans med ridning och promenader till/från träning/ridning genererade i över 21000 steg, kändes rätt så bra att knappa in det).
Vi började med vanlig uppvärmning och sedan körde vi i princip ji-geiko i en timme. De första två började vi med tre stora Men, på den tredje Men-attacken gick vi över till kirikachi och sedan ji-geiko, fortsatte sedan två varv unt, så alla fick möta alla två gånger.

Var rätt så nöjd med mig själv i början, när jag orkade, men sedan blev jag, som vanligt mer och mer stillastående. Hoppas att min stegräknare ska hålla mig motiverad till att röra mig utöve träningen så jag får upp lite kondis.


Måste hitta den rätta platsen för tavlan

För övrigt hade jag den märkligaste känslan när jag körde mot Anders det första varvet. Jag har ingen aning om vad som hände, det kändes som om det var alldeles dimmigt inne i huvudet när jag skulle tänka. Som om det gick trögare än vad det vanligtvis brukar. Jag har ingen aning om vad som hände, men det var inte obehagligt för kroppen, utan bara inne i huvudet, armarna funkade som de skulle och jag kände mig inte svag. Underligt.

Sedan höll jag på att få en sån där utmattningsattack som jag får ibland, trots att det var min tur att vila så ville kroppen inte ta igen sig, efter vattenpaus så kunde jag i allafall fortsätta, men då var jag verkligen inte på hugget. Lyckades väl nästan tagga till lite när jag körde mot Lollo, men inte så mycket. De två sista körde vi ippon, rätt så nöjd med mig själv, speciellt fokus när jag körde mot James, men jag hade ingen ork kvar, så inga ippon för Matilda då.

Efteråt så skulle vi ha bastat, men någon hade brytit huvudströmmen (eller nått liknande) så vi fick nöja oss med att sitta i fikarummet. Var rätt så trött och borde ha gått hem tidigare, hängde överhuvudtaget inte med i samtalet. Sov gott på natten i allafall, hoppas på detsamma i natt.

Det Positiva: Känsla
Det Negativa: Ingen vilja

Vi är.

Over and Out


Kommentarer
Postat av: James

The only matches I saw were really you against Anders (while I was tagged out by the door), the first time around I thought you did really awesome!.. even if you felt it slow :).

2011-01-17 @ 23:39:45
URL: http://jamesbrooks.net
Postat av: Siolia

Spännande läsning för någon som inte alls varit i närheten av att syssla med sånt :P

2011-01-17 @ 23:59:06
URL: http://siolia.se
Postat av: Sara a.k.a Game Girl

Hej!

Igår kväll sändes RFSUs & URs sexualupplysningsfilm Sex på kartan, vad tyckte du om filmen? :)



http://thegamegirl.blogg.se/2011/january/sex-pa-kartan.html




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0