Iaido!

Hmm, kanske borde döpa om kategorin kendo? Eller skapa en ny med Iaido? Ska fundera på det, om jag tränar Iaido för kendons skull eller om jag tränar Iaido för Iaidos skull. Vet faktiskt inte ännu. Första passet var igår i allafall och Iaido är coolt, men väldigt svårt. Jag har ändå en del muskler från kendon, men nu skulle de användas på ett nytt sätt och huggen skulle vara annorlunda, inte mycket, men lite, lite och det är de små skillnaderna som är svårast tycker jag.



Jag ska ge det ett par gånger till i allafall och känna hur det känns, men redan efter ett pass kan jag fatta vikten av knäskydd. Ska kanske hinna spana lite på sådana imorgon. Efter iaidons nybörjarträning på torsdagar börjar kendons fortsättarträning. Där blev jag först beskylld som "traitor" och sedan muttrades det om felprioriteringar när jag inte stannade kvar och tränade utan åkte hem och kramades med Johan. Men dels var jag ganska trött i musklerna och dels var det vad jag kände att jag ville prioritera då. Blir till att träna lite på söndag istället. Tyvärr ingen gradering för egen del utan den skjuts lite på framtiden, inte allt för långt hoppas vi dock.

Nu blir det fredagsmys!

Det Positiva: Kramas
Det Negativa: darrande muskler.

You and Me

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst kan det muttras om man inte tränar, men man ska inte ta det för allvarligt: Träningen är ju bara en hobby och det tror jag att vi alla vet =)

2011-01-29 @ 15:12:25
URL: http://sehvrin.blogspot.com
Postat av: Caroline

Som Johanna säger, det är inget att ta allvarligt på (om du gjorde det). Det är bara jargong för "vad tråkigt, vi tycker om när du är med och tränar".



Det är inte så lätt det där, att veta varför man tränar. Särskilt inte efter det första (och ofta något förvirrande) passet. Tids nog kommer du komma fram till om du vill träna iaido för kendon, eller iaido för dess egen skull - det ger sig. Så länge man gillar det man gör kan det inte bli fel. :)

2011-01-29 @ 17:33:36
URL: http://www.kendoka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0