Lovley

Idag gillade jag mitt jobb för en gångs skull, mycket att göra, men inte panikmycket, lära sig nya saker, få förhoppningar om att man kan införa lite rutiner som förbättrar kvalitén och inte ett enda prov som jag är ansvarig för är sent. Att jag började dagen med att i en och en halv timme dissa datorn och hänga med en servicetekniker och suga i mig allt han sade gjorde inte det hela sämre.

Sedan så blev det flexuttag och en tur till stallet. Vi körde på vallen idag som hade bättre underlag på sina ställen än sist. Jossan longerade Joker och jag satte dressyrsadel på Hampus och red ett intensivt halvtimmespass. Första tävlingen är i dressyr i början av april och härmed förklarar jag träningen startad.


Kan man annat än älska?

Han var riktigt, riktigt duktig idag! Började med lite arbete i skritt, famdelsvändningar som gick bra så fort jag gjorde rätt, sedan testade vi även att gå på volt och minska/öka denna, fick några bra steg i ökningen där det kändes som om han jobbade rätt. Sedan så gick vi över till trav på större volt, några varv med lättridning och bara värma upp lite, sedan så blev det nedsittning och ställa och böja, några övergångar till skritt och lite minska/öka volt. I ett varv är han ju betydligt stelare än i det andra och det märks främst i traven, men han kämpade på bra, tuggade på bettet så det skummade och bitvis jobbade han med bakbenen också. Är nöjd med att jag inte satt och tjuvhöll så mycket heller utan red på, dock fick jag kramp i höger vad, ytterskänkel, ytterskänkel.

Sedan skulle vi testa galopp också, var ett tag sedan det blev ordentligt med det så jag hade väl inte så höga förhoppningar, men se där slog han till och överraskade mig, den lilla busen. Två varv på volten utan problem, i båda varven och inga större fattningsproblem heller. Sedan övade vi galoppfattning från skritt och snart så kommer det, med lite bättre underlag så. Så fick det räcka och travade av lite i lättridning på volten, Jossan frös och ville gå hem och jag var så nöjd med lilla hästen.

Att tillägga att Joker bara drattade på ändan en gång, en bedrift i sig, hoppas att han snart lär sig att känna av underlaget innan han brakar iväg i världens fart.

Det Positiva: Ridning
Det Negativa: Kramp

What is the right way for me?

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0