Julpynt i stallet

Kallt och klart och månsken även ikväll. Kom ut till stallet i hyffsad tid i allafall och träffade på Ulla där ute, vi pratade lite och så tog vi in hästarna tillsammans. Joker fick stå i boxen och tugga på en tuss silage medan Maxim fick alla reflexer på sig och så gav vi oss ut i kvällen. Denna gång med pannlampa också. Trots att han är tre år yngre än Joker verkar han ha lite bättre balans, eller så är det för att han har så stora fötter, men han fick superbra fäste hela tiden. Dock var det väldans spännande att vara ute i snö och mörker och han gick och småfrustade hela turen, nästan som han gör om han får syn på något läskigt och blir misstänksam. Han var pigg och glad och lyssnade så otroligt bra! Halterna satt hur bra som helst och han stod för det mesta stilla så länge som jag ville. Vi travade lite ibland och det gick bra, bara jag lär mig att slappna av så kommer det att bli ännu bättre. På hemvägen låg han på lite mer, men han lyssnade bra när jag bad honom trava långsammare. Naturligtvis stötte vi på ett djur också, rådjur tror jag, Maxim tvärstannade, stirrade på det och frustade upprört, men när jag klappade och tyckte vi skulle gå vidare klampade han på.

Sedan fick de små liven mat och imorgon är jag hästledig, ska försöka mig på att handla de sista klapparna då.

Men jag kom ihåg att fota allt julpynt jag satt upp i stallet.


Sadelkammaren

Brödkakor och namnskyltar på boxdörrarna (utom räckhåll)

Whitboardtavlan blev pimpad och även foderstaterna fick en julkula

Innanför stalldörren

Det Positiva: Myshästen
Det Negativa: Kalla fötter

Moonshine in the dark

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elinor

vad fint det blev med lite julpynt :) väldigt fin färg på glittret måste jag ju få säga ;)

kramis

2011-12-09 @ 21:56:57
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0