Sektionsaktivas helg

Helgen spenderades på Orust tillsammans med trevliga Kendo- och Iaidomänniskor. Jättefin helg som jag är glad att jag fick vara med och uppleva. Dock började det hela inte så bra, i fredags eftermiddag så krockade jag med bilen. Inget allvarigt, i en korsning så körde jag in i dragkroken på framförvarande bil och spräckte registreringsskylten samt en del av kofångaren. Inte vara disträ när man kör bil. Tur att det gick bra med alla i allafall och efter att ha pratat med försäkrningsbolag och kollat upp så att inte något inne i motorrummet gått sönder kunde vi tack och lov starta vår färd. Jag och bilen har ju redan en tid på verksan i nästa vecka så jag ringde och de skulle kolla upp de här skadorna då också. Vi har inte fått den bästa starten tillsammans bilen och jag.

Det gick bra att köra ner i allafall, jag började, kände att det var det bästa att bara fortsätta efter krocken så jag inte sitter och tänker en massa. Vi hittade utan problem fram, hade en väldigt bra vägbeskrivning. Stugan låg jättefint och var jättemysig och vi installerade oss. Vi hann även med ett kvällsdopp i havet på fredagen, riktigt härligt.



Under lördagen så hoppade vi studsmatta, handlade grillmat och fisk (i en riktig fiskaffär), hann även med ännu ett dopp i havet, hade med mig snorkel och mask och kunde kolla under ytan. Lite fisk och en krabba hittade jag, samt ostronskal i mängder. Vi lekte även en rolig lek, en hade ögonbindel och ett bokken (träsvärd) övriga stod i en cirkel runt en melon (i plastpåse på handduk) och så skulle man hugga melonen var det tänkt. Det var roligt och väldigt svårt. Sedan så skulle Mattias testa att klyva en banan (utan ögonbindel) och på tredje försöket när Lollo kastade den så klöv han den i luften, det var häftigt! På kvällen grillade vi och kollade på film, inget jag kan rekommendera, men ska posta trailern om jag får tag på den.


(Om man inte vill synas på bild, hojta till så tar jag bort med en gång)

Under helgen pratade vi också om våra visioner, de som är styrelsemedlemmar hade styrelsemöte (övriga dit jag själv hör, handlade), utvärderade terminen och dess aktiviteter, främst Taikai. Mål och saker som ska fixas sattes upp och jag tyckte att det var väldigt bra diskussioner.



Bakugan!

Under söndagen så pratade vi ytterligare lite, åt lunch och for sedan hemåt. Hemfärden gick bra och det var skönt att landa i sin egen säng igen. Nu väntar en vecka av packning och rensning i lägenheten, på torsdag går det stora flyttlasset!

Det Positiva: Helg med vänner
Det Negativa: Krock



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0