Fina fjordingar

Idag så kom jag ganska tidigt till stallet eftersom det är dags att packa flyttlådor idag, sedan kanske jag blev kvar lite längre än tänkt från början, men det är ju betydligt roligare att vara där än packa, får stanna uppe ikväll istället. Började med att smörja sadlar (Jossans mamma hade lämnat av två som jag skulle testa) och sedan testa dem på Maxim. Den ena var för liten, men den andra såg ut att ligga bra, en bladsadel är det som jag kan låna så länge tills han växt lite mer och jag köper en egen. Jag har börjat spana lite, men det har varit så mycket annat så jag har inte riktigt kommit in i det ännu.


Stora killen spanar in den bruna hästen

När allt detta var klart så tog jag ut Maxim på ridbanan och longerade lite. Vi körde skritt och trav på volten i båda varv och det gick mycket bättre än sist, vi börjar förstå varandra. Sedan så kom det en travhäst förbi och den var han tvungen att hålla koll på lite extra. Sedan fick han galoppera lite också, utan lina runt fyrkantsspåret. Tränade på att han skulle börja galoppera på galoppkommandot, han var jätteduktigt! Och pigg! Hoppade och skuttade ordentligt gjorde han också, tror att han tyckte att det var kul. I slutet ledde jag i grimskaft och övade lite halter och att han skulle flytta sig undan tryck från min hand, både bakåt och åt sidorna.


Sötnosen <3

När jag borstat Maxim (samt gjort ett tappert försök att klippa manen lite) och Joker fick de gå ut i hagen och jag gjorde i ordning Hampusen. Det blev en tur på ridbanan för honom, Jossan kom hem precis då vi börjat och sa att Hampus såg ut som världens lyckligaste häst och det kändes att han tyckte om att få arbeta. Efter sina förutsättningar så skötte han sig riktigt bra, i skritt och trav försökte vi böja lite och ställa och han kom igång ganska bra. Red mycket volter och serpentiner, även mycket varierat tempo för att han skulle vakna till. Sedan red vi LC:2 programmet som han skötte utmärkt (när ryttaren inte rider fel väg...) Sedan fick han också gå ut i hagen och äta.

Just nu så packar jag, tvättar och virrar allmänt omkring i lägenheten och plockar. Imorgon går stora flyttlasset så allt ska ner i lådor och kassar. Har än så länge packat de mesta ur garderoberna (kläder, lakan, dukar, handdukar) och alla böcker i bokhyllan, samt allt i en byrå jag har så det går framåt. Just nu så väntar jag på en tvättmaskin och sedan ska jag börja ge mig i kast med köket. Fasar lite inför det hela, men det måste ju.

Det Positiva: Maxim
Det Negativa: Packa=Dammigt=Nysigt=Snorigt

Connections <3

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Sara med Edwin

Kul att du köpt Maxim, du har hittat en pärla!!!!

2011-08-11 @ 20:12:31
URL: http://solskenslady.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0