London april 2011

Så var man hemma igen då och njuter av vamr sol på uteplatsen. De här dagarna i London var helt underbara och även om jag är trött och sliten just nu (snitta själv 17000 steg om dagen på stregräknare i fyra dagar så förstår ni) vill jag bara göra om allt igen.

Vad gjorde vi då? Jo, vi hade en underbar semester, promenerad omkring en massa i parker och fotojagade ekorrar, tittade på blommor, gick på marknader, shoppade galet, fikade, kollade på gamla byggnader, gick på museeum, sova på hostel, promenerade lite till, åkte tåg och kollade på nollmeridianen, myste i parker, gick på musikal på West End, sov på flygplatsen och fick ryggsäcken scannad för explosiva ämnen (eller inte jag, jag gick igenom alla säkerhetskontroller utan problem, men Johan pep på ditvägen och blev visiterad och sedan såg hans väska ganska sprickfärdig ut på hemvägen så de scannade den med en mojäng som upptäckte explosiva ämnen).

En liten bildresume om vad vi var med om.

Första natten sov vi på hostel nära Kings Cross, fick för det första promenera dit
från Liverpool street mitt i natten eftersom tunnelbanan slutat gå och bussarna betedde
sig konstigt. Inte den roligaste starten på resan, men vi sov bra och kunde ta oss vidare nästa dag.

Första stoppet efter att ha fixat tunnelbanekort blev marknaden i Covent
Garden. Där var det väldigt trevligt och vi hittade bland annat...

... världens godaste kakor på Bens Cookies. Vi satt där i en halvtimme och bara njöt.

De hade också en väldigt god milkshake!

Efter lite om och men (jag läste kartan) hamnade vi i ChinaTown

I Hyde Park fastnade det en snygging på bild <3

Fina blommor

Kikade förbi slottet, flaggan var uppe så drottningen var hemma!

Jag lyckades fota en ekorre!

Vi promenerade vidare.

Vårt Hostel för natt 2 och 3, mycket trevligt, med en pub på nedervåningen.

På Brittish Museum såg vi bland annat den japanska utställningen, jag fastnade vid svärden...

På måndagen åkte vi, förutom att vi shoppade choklad på Harrods, ut till Greenwich för att kolla in Royal Obervatory, här ät utsikten in mot London från kullen där observatoriet låg.

Sista kvällen var det musikal som gällde!

Den var awsome, ska man välja en sak att lägga pengar på i London så skulle mitt hetaste tips vara en bra musikal.

Nu ska jag försöka ladda om mina vader för ett träningspass ikväll, vi får se hur det går.

Det Positiva: Semester
Det Negativa: Vill tillbaka igen, nu!