Iaidoträning

Det blev lite iaidoträning i allafall, kendon stod jag över med rätt så stor lätthet, jag har haft ont i området kring hälsenan ett par dagar och det kändes väl inte direkt bättre efter iaidoträningen, så jag stretchade extra noga och åkte hem istället.

Vi gjorde först lite grunder, gå och hugga på iaidovis och det kändes ganska bra, lite ostabilt då och då, men jag övade på att skjuta fram höften och bli stabilare. Jag måste också försöka sträcka ut längre i huggen, någon som ser mönstret att det jag har problem med och jobbar på i kendon kommer tillbaka i iaidon? 

Sedan så tränade vi på kata 9 som vi lärde oss förra gången. Det kändes bättre och bättre, vi övade den även i par för att få en känsla för avstånden och det var jättebra. På slutet gick vi igenom alla kator vi har lärt oss hittills och tränade igenom dem. Jag kom typ ihåg alla stegen man skulle ta. Jag vet inte riktigt om jag har någon riktig favoritkata ännu, det känns som om jag är mest säker på 1:an och den är ganska rolig och häftig att göra, men
9:an är också rätt så häftig.

Efteråt blev det lite tv-tittande under filten i soffan, så otroligt skönt att det är fredag nu.

Det Positiva: Lite träning
Det Negativa: Ont

I do my best

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0