Iaido: Kata 5

Ny, vecka, ny iaidokata!



Nummer 5 har vi kommit fram till, knepig, men rätt så cool tycker jag att den känns. Annars så tänkte jag inte skriva så mycket om dagens pass, vi körde grunder och kenpiga förflyttningar på knä innan vi körde igenom kata 1, 3, 8 och 9 och så lärde vi oss nummer 5. Jag inser att mina iaido och kendoinlägg skiljer sig rätt så mycket ifrån varandra, min kendo kan jag analysera hjälpligt, men i iaido gör jag mest än så länge och försöker få in alla rörlser, det är lite tråkigt att skriva om det så jag visar hellre videos på hur det ska se ut.

Imorgon åker jag till London förresten, så jag måste packa lite och diska vore nog också en bra idé.

Det Positiva: Semester nära
Det Negativa: Ont i ben

Framåt, bakåt? Stå stilla?

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0