Minns tillbaka

Förutom nybörjarnas kendoträning så var söndagen ganska händelselös, jag sov länge, stannade kvar i sängen och åt godis samt kollade sista avsnitten av Bones säsong 4. Sedan gick jag ut i det fina vädret och skulle inviga min nya mp3, men batteriet skulle tydligen laddas först, så det var inte länge jag fick lyssna på musik.

Träningen var rätt så kul i allafall, jag hade med mig min rustning och var visningsdocka när de för första gången tog på sig Do och Tare. Fick mig att minnas tillbaka på den första gången jag hade Do och Tare på mig, vilket ledde till att jag letade i arkivet och detta är vad jag hittade. Det var kul, de fick stå i par och hugga Do varannan gång på varandra. Sedan så tränade de lite annat också, eftersom de var jämna par gick jag mest bredvid eller assiserade då Anders ville visa något. Var ganska nöjd med det, känns som om helgen innehållit en del träning ändå, två promenader och ett ordentligt pass.


Nyinköpt tenugi med klubbens namn och två tygklubbmärken att sy fast. Redo för SKO!

Efteråt blev det snabbt hem och mysa ner sig med Johan. Idag började arbetsveckan igen och eftersom jag inte gillar att tänka på jobbet när jag inte är där ska jag inte skriva om det heller, men en smått kaotisk måndag var det...

Avslutade med en tur till Hampushästen och en sväng på vallen med Joker och Jossan. Jag fegade och vågade inte galoppera upplopp med henne. Även om jag har någorlunda koll på honom så är han rysligt stark när han vill. Nästa måndag har vi bokat in ett till galoppass och då ska jag ha pessoa så jag inte behöver slita så mycket för att få stopp på honom om han sticker. Flätade hans lilla pannlugg också så att han såg ut som en galopp-ponny, ybersöt blev han, ska vara hans frisyr på Hubertusjakten, ska få med mig kameran på onsdag om jag kommer iväg till stallet då och visa så fin han är. Fick skjuts in till stan av Jossans föräldrar som skulle hem till Söderköping.

Imorgon hoppas jag på en bättre arbetsdag och så ska jag ut på äventyr på kvällen!

Det Positiva: Hästar
Det Negativa: Hundallergi

So close..

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0