Kass ridning

Sådär ja, fredag igen! Avslutade med ett träningspass på Hampushästen, det gick så där, jag red skitdåligt, men han gjorde sitt bästa ändå. Tanken var bomövningar, först i trav i serpentiner med tre bommar på medellinjen, här gick det jättebra, sedan så hade jag några travbommar på stora mittvolten också och det fungerade också.
Sen var tanken att vi skulle gå över i galopp och galoppera över bommarna, hade satt målet att rida serpentine här också och byra galopp över mittbommen, men jag insåg våra begränsningar och höll mig till galoppvolter istället, med två bommar på varje volt. Det var här det började gå dåligt, i höger varv gick det försvånansvärt bra, mest för att jag vet att jag måste rida ordentligt med ytterskänkeln där så vi fiade faktiskt ett varv när han tog båda bommarna med flyt i galoppen. Sedan skulle vi gå öve till vänster galopp, hans starkare sida, och här verkar det som om jag slutade rida och så var han nog lite trött också, för det blev nästan pannkaka av alltihop, tillslut blev det ett varv på volten när han faktiskt höll galoppen över båda bommarna så då saktade vi av. Byggde upp ett litet minihinder av travbommarna på mittvolten istället. Först så klantade jag mig med travbommar och allehanda tjafs så att han kom helt fel, rättade till det och tog bort dem så det bara var ett enkelt rättuppstående att hoppa. Började i höger varv och hoppade i trav först, naturligtvis med för dålig fart så jag fick hoppa av och lägga upp bommen ett par gånger, nackdelen med att rida själv. Bra gymnastik med travhoppning på volt i allafall, han fick ta i ordentligt, sedan fick han ta det i galopp ett par gånger också och det gick bra. Sedan så skulle vi byta till vänster varv, usc och blä, jag bara störde honom i hoppet hela tiden så att han rev, tillslut fattade jag och lät honom sköta det själv och då kom vi över, travade några volter och la av sedan, vi var båda svettiga.

När jag plockade bort hinder så var han gullig, följde efter mig och fram och tillbaka hela tiden, när jag var klar gick jag lite runt på ridbanan och han fortsatte att gå efter, så söt!

Min superstar <3

 

Nu blir det taco och myskväll här. Imorgon blir det kendo så det står härliga till, berättar mer då.

Det Positiva: Söthästen

Det Negativa: Dålig ridning

 

Shining bright...

 

Over and Out

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0