Hårdträning

Idag var det riddags igen! Var rätt så härligt väder när jag åkte ut och fint ljus, men som vanligt glömde jag kameran... Lilla Hampushästen och jag tog oss en timmes träningspass på ridbanan. Tanken var att jobba med galoppen, men det blev inte riktigt så. Han lyssnade rätt så bra i början, gjorde mycket tempoväxlingar först i skritt och sedan i trav och han sprang inte iväg sådär jättemycket. Sedan så skulle vi galoppera, men att försöka tempoväxla där var nästan omöjligt, försökte lite, och han var väl inte helt utåtställd hela tiden iallafall. Vi har en lång väg kvar, efter galoppen blev travrbetet mer haffsigt också. Han blev kanske lite övertänd där, det är svårt att variera sina hjälper på en häst som när han får ett tryck av skänkeln tolkar det som full fart framåt. Nåja, han var duktigt i allafall, vi gjorde lite ökningar och minskningar av volt och försökte oss på öppna, vilket är svårt när man inte har någon som kolla på. Avslutade med att trava volter och åttor i lättridning, han kändes inte riktigt lika fin som efter ridlektionen sist, men betdligt mjukare så jag var rätt så nöjd ändå, mindre nöjd med att ha struntat i ridhanskarna, skavsår på fingrarna att vänta. 



Han börjar bli långhårig nu också, så han var alldeles sjöblöt av svett. Ska se som det blir tid att klippa honom i nästa vecka kanske.

Nu ska jag avsluta med ett sista avsnitt av Bones innan sovdags. Imorgon blir det upp och träna kendo och sedan får vi se.

Det Positiva: Framsteg
Det Negativa: Baksteg

Sometimes I dream...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0