Hubertusjakt!

Finaste Hampushästen och jag var iväg på äventyr igår. Ändå ut på Vikbolandet tog vi oss. Träffade massor med trevlig männsikor och hästar. Var en optimist och packade inte ned galopptränset med pssoabett eftersom jag ville testa utan. Det gick, men jag fick sitta och förhålla en hel del. Hampus ville gärna, så väldigt gärna ligga framför de andra hästarna. Pigg och stark var han den lilla sötnosen och så positiv, ville ligga i Jokers rumpa och inte släppa en centimeter till honom. Vi galopperade långa sträckor och jag behövde inte driva alls, han höll galoppen och låg i för att inte släppa förbi någon annan. Sista åkersträckan med två hinder låg vi i rumpan på mastern (som man inte får rida om) och han flög över hindren, som tur var stack han inte efteråt. Det gjorde han därimot på upploppet, drog ner huvuvdet och tog bettet. Så jag var inte så koncentrerad på att fånga rävsvansen, var mer orolig att vi skulle försvinna upp på stallplanen. Syster Frida var med och tog bilder med värstingobjektivet, så här kommer lite av det som blev.


Redo för start.



Hampus vill springa ett varv till :D


Galopp-ponnyn <3


<3




Hemma i hagen igen.

Det kändes som om Hampus hade kunnat sprungit ett varv till minst. Joker tyckte dock att det var lite jobbigt, men han kämpade på. Nästa helg blir det dressyr så det blir lite arbete på ridbanan denna veckan. Sedan ska vi plocka av Joker skorna, kapa ner hans man och låta hästarna ha lite vintervila. Stuffa runt i skogen och ha härliga turer mest hela tiden. Hoppas på snö i vinter som man kan galoppera i också.

Det Positiva: Härlig dag
Det Negativa: Skvasår i knävecken.

Simply the best!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0