Bu!

Jag och buset försökte leka dressyrekipage idag på ridbanan. Det gick väl sådär. Dels var banan delvis frusen, ojämn och hård så vi skippade till stor del galoppen. Galoppfattningar får övas på fredag på gärdet tror jag minsann. Sedan så var han väldigt fokuserad på allt annat än mig också. Hästarna i hagen brevid och så vidare. Nöjd med skrittarbetet blev jag iallafall, han jobbade på och vi försökte oss på skänkelvikningar för att han skulle bli lite uppmärksam, han flyttade sig för skänkel tillslut, men det var på inga vis en perfekt skänkelvikning, med honom får man vara glad för det lilla. I traven så fungerade det ganska bra, han blev springig ibland och lat ibland. Vi red igenom programmen i vart fall och det känns okej. Ska rida på bättre underlag på fredag så kör vi hårt på lördag. Ska komma ihåg att värma länge i skritt innan vi går in i ridhuset. Dessutom trava igång honom utomhus också så får vi ta lite volter och galopp inne i ridhuset, där får man bara vara alldeles innan start så det inte blir för trångt.



Efter en måndag som inte blev kaotisk, tack och lov, men mycket tidig, är det dags att sova så man orkar med morgondagen.

Det Positiva: Söthästen
Det Negativa: Snorighet.

Dreaming...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0