Sumi-seminar

I vissa aspekter var dagen en lyckodag, jag fick tre chokladbitar ur automaten fast jag bara betalade för en och jag hann, med andan i halsen med bussen hem från stallet. Dessutom skötte sig Hampus utmärkt och betedde sig nästan som en dressyrhäst på ridbanan och luften ute var varm och skön. På minussidan kan man lägga till att jobbet var ett helsike, idag också, men nu är det kväll och jag får inte betalt för att tänka förrän imorgon, så nu släpper vi det och går över till något mycket roligare.

Efter att ha ägnat kvällen åt att spåra mina klubbkläder, (de finns inte i Tyskland!) och börjat kolla på fjällresan tog jag mig äntligen i kragen och anmälde mig till kendoläger!

"KFUM Uppsala Kendo har glädjen att inbjuda till Kendoseminarium under ledning av Masatake Sumi Sensei Hanshi Hachidan. Sumi sensei bor i Fukuoka, Kyushu där han varit professor i idrottspedagogik vid Fukuoka University of Education och är en av Japans mest eftersökta kendoinstruktörer. Sedan mer än 20 år är han huvudinstruktör vid Kodokan International Kendo Seminar i Rickmansworth utanför London och han besöker också Italien varje vår för att leda ett årligt seminarium. Det här är tredje året som sensei kommer till Sverige för att dela med sig av sitt kunnande."


KENDO HISTORY
Began age 8 at Primary school in Fukuoka. 1st Dan age 15, 2nd Dan age 16, 3rd Dan age 19, 4th Dan age 20, 5th Dan age 23, 6th Dan age 26, 7th Dan age 32, and 8th Dan age 47 (the minimum age required to take 8th Dan) passing first time, over one thousand 7th Dans took part.

In 2001 he was made Hanshi [only 3 appointed for that year and none the previous year].


He is also captain of the Fukuoka Team in the All JAPAN Professors championships and occupies a position of high responsibility in the ALL JAPAN KENDO FEDERATION as one of the Managing Directors.


A teacher of the highest calibre, the best I have ever met or could hope to meet, we are very fortunate for his support and I personally feel very proud to be associated, taught and am extremely grateful for his patronage over the years.


- Paul Budden, Kodokan Dojo

Ser så mycket fram imot det! Nu ska jag försöka börja springa lite mer regelbundet så att jag inte säckar ihop. Det är åtta pass på 1,5-2 timmar fördelade på två dagar. Massor av kendo!

Nu ska jag försöka planera klart lite av semestern nu ikväll också.

Det Positiva: Saker och ting blir gjorda.
Det Negativa: Så fort jag löst ett problem dyker ett annat upp...

Need this to work...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0