Knashästen

Blev en tur ut till stallet idag efter jobbet. Stod på tavlan att jag kunde lina eller ta en skrittur på Joker och då han höll på och fåna sig en massa då jag tog in dem bestämde jag mig för linan. På med alla grejer och ut på ridbanan, där stod det hinderstöd som var tvugna att flyttas och jag tänkte att han kunde beta under tiden och knäppte loss honom, enda gången jag gör det misstaget. Han hoppade genast iväg och började galoppera, runt, runt, runt, minst hundra varv kändes det som. Försökte stoppa honom ett par gånger, men så fort han såg att jag närmade mig ökade han på lite extra eller så tvärvände han. Så han fick springa av sig och när jag väl fick tag i honom blev det skritt och trav i linan. Han skötte sig alldeles utmärkt tillslut. Saktade av och gjorde halt när jag ville och började slappna av en hel del också.

Sedan blev det en pigg och glad tur på Hampushästen också. Lite för pigg och glad, han sprang lite med mig, men det var inte allt för svårt att få stopp på honom så det var mest roligt. Jag lovade honom en lång runda med mycket spring på fredag och det ska jag försöka hålla, jobbar tidigt då så jag kan åka dit ganska tidigt och ändå komma hem en vettig tid på kvällen.


Då jag kom hem blev det lite mellanmål och sedan en tur till Ikea med Johan och hans pappa. Så nu har jag forslat hem trädgårdsmöbler, de står i lägenheten just nu eftersom regnet öser ner, men imorgon ska jag ner på stan och köpa vaxduk och sedan fixa lite.

Imorgon är det också kendoträning, kan knappt vänta, även om jag är rädd att jag överansträngde vaden lite här om dagen när jag gjorde tåhävningar på jobbet, tyckte att det var ett bra sätt att fördriva tiden då centrifugen gick med proverna.

Det Positiva: Piggt och glatt
Det Negativa: Lite tid, mycket vilja

You raise me up...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0