Härliga helgen

Blev en mycket trevlig kväll igår. Även om det började med att de två pojkarna som skulle sällskapa med mig på bussen råkade missa den. Så det blev en ansam färd ut till Borensberg. När sedan alla hade anlänt blev vi bjudna på champange och lite förrätt, inte så smart att ha ätit lite tidigare på dagen, bubblorna gick nog ganska fort upp i huvudet där. Fick god rostbiff och hasselbackspotatis till middag med gott vin. Sedan blev det presentöppning för den blivande 18-åringen följt av efterrätt, päron i lag som var hemmagjord med bland annat ingefära och kanel i och vaniljglass till det, supergott var det. Kvällen avslutades med att vi trängde ihop oss framför tv:n och kollade på Avatar eftersom det var en av presenterna. Så härligt var det, sista stora sammankomsten i gula huset nu och även om jag inte har känt det så länge så kommer jag att sakna dessa kvällar. Blev en rätt skön natt och sedan lugn frukost. Solen sken och jag och Robert gav oss i kast med trädgården, jag tjuvstartade ju lite förra söndagen med att räffsa gräset, men nu var tunnorna tömda så vi kunde klippa ner lite i landen och slänga. Försökte förklara krig mot brännässlor och maskrosor också, det gick sådär, ser rätt så fint ut i allafall.

På eftermiddagen bar det av till Linköping igen och jag kunde ta igen mig några timmar och fixa lite, bland annat slipa på min shinai innan det var dags att bege sig iväg på träning.

Blev lite mer folk än väntat. Både Stina och Lollo var med pus Anders som sempai, så det var mer än dubbelt så många tränare och fortsättare än nybörjare, men det kändes som om det var ett bra pass eftersom vi gick igenom graderingsgrejer igen. Blir ju inte så mycket sådant på de vanliga passen så man tar varje chans man får. Vi gjorde en massa grund hugg och det kändes som om de hamnade där de skulle för det mesta. Övade också på Kiri-kaeshi i rustning rätt så mycket och det kändes också rätt så bra. På slutet körde vi ji-geiko, försökte tänka på att inte blocka så mycket, men ibland går det på automatik, förstår inte hur jag ska kunna ställa om från tävlingskendo till graderingskendo, men jag får väl anstränga mig lite. Var rätt så glad att jag fick möta Anders tidigt när tröttheten riktigt hade kommit ikapp mig, jag försökte vara mycket framåt och eftersom han inte kommenterade att jag skulle attackera mera så antar jag att det var bra.

Något jag ska börja tänka på som Nisse kommenterade efteråt är att göra mindre attacker, nu är de typ halvsmå/halvstora, något mellanting och det är inte så bra. Vill ju bli snabb som vinden. Nu är det uppladdning som gäller i veckan och sedan kör vi kendo så det ryker hela nästa helg. Herregud vad kul det ska bli, ser så mycket fram imot det.

Nu är det sängen som gäller, om det nu inte hoppar upp en katt där och occuperar. Fläcken blir modigare och modigare för varje dag som går. Imorgon ska jag försöka lägga in lite nya bilder på henne, kameran är inte så bra på att knäppa bilder, men hon är fin ändå.

Det Positiva: Umgås med fina männskor.
Det Negativa: När hjärnan vill så mycket...

I am flying heart is taking over...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0