Våffelmiddag

Åh, vad jag har ätit våfflor. Vi började med en varsin förrättsvåffla med creme fraiche, rom och prujolök, försvånansvärt gott och jag var riktigt riktigt hungrig också. Vidare med en varmrättsvåffla bestående av ruccolasallad, svampstuvning, stekt kyckling och bacon, den var nästan ännu godare än den första. Sedan blev det ett antal efterrättsvåfflor för min del. Blandade mellan olika kombinationer av glass, grädde, hemmagjord jordgubbssylt, banan och chokladsås. Det var en mycket bra matupplevelse. Fortsatte kvällen med TP och te i soffan.

Sedan cyklade jag hem för att spana på mina katter. De är världens sötaste, nu har Fläcken bestämt sig för att min tvättkorg är det bästa stället att bo på. Hon smög in dit i natt när dörren gick upp. Vad är det med dörrarna i min lägenhet? De bara bestämmer sig för gå upp hux flux och så ligger det en katt där inne. Nu har hon ju i allafall inte krypit under någonting så då får hon ligga kvar en stund, till jag måste tömma eller fylla den.

Dagen idag har inte ägnats åt så mycket, försökt kolla på True Blodd, men det går inte så värst bra. Funderar på allvar att köpa dvd-boxarna någongång så jag kan kolla på allting då istället. Ska försöka mig på att städa i min svinstia till lägenhet och handla lite mat innan det är dag att åka på kendoträning igen.

Det Postitiva: Söndagsmornar
Det Nagativa: Dålig steaming

My arms around our neck...

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Elinor

oj hjälp! det var inte pjokigt! men de där 'mat'våfflorna verkade smarriga:) det ska jag testa någongång:)



ha det fint!

kramis

2010-03-21 @ 18:44:07
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0