Solens strålar

Ovanöigt lätt att kliva upp i morse var det, kan ha berott på att solen strilade in genom persiennerna. Klockan sju var jag på jobbet och satte igång. Sedan fick jag till min lycka lämna datorn och tillbringa den mesta tiden av jobbdagen på labbet. Det var roligt, imorgon blir det samma sak, får se när jag är helt självgående, men känns som om jag lär mig de nya sakerna rätt så snabbt. Det gäller att anteckna noggrant.

Efter jobbet bar det av ut till Hampus och lite övningar inför tävlingen på lördag. Vi tränade att backa och att gå över pressening. Sedan hade Jossan lagt ut något som skulle föreställa en bra som de skulle gå över. Hampus tyckte det var bekvämare att gå på sidan av, med mnst hälften av fötterna, men någon gång var han duktig och promenerade rätt över. På fredag får vi se om jag hinner rida, ska dit och tvätta häst, klippa häst, fläta häst och se till att hästen inte rullar sig i en massa skit under natten, samt putsa lite grejer. Rena och prydliga kan man ju vara i allafall även om hästen med ganska stor sannolighet kommer att bete sig som ett ånglok och trampa sönder saker som är i vägen.

Nu kommer snart Johan hit och ska umgås lite, wuhu.

Det Positiva: Solens strålar
Det Negativa: Snorlighet tillbaka?

Take me home...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0