Hjälp!

Idag har jag fikat, mest hela dagen faktiskt. Förmiddagsfika på jobbet, eftemiddagsfika på jobbet och sedan 4-timmars fika hos Lollo med massor med goda hembakta bullar. Det var mycket trevligt med lite tjejprat och att ta det lugnt utan måsten för en gångs skull. Nu ska jag krypa ner och spana på katter är det tänkt, imorgon blir det kendoträning och lite annat skoj att skriva om, så jag återkommer.

Under tiden, titta in på http://ostgotakatterna.blogspot.com/ det finns små pälsbollar där ute som behöver hjälp. Jag är egentligen ingen vän av innekatter, katter är djur som ofta bestämmer själva och kommer och går lite som de vill. Men katter är också husdjur, djur som människan ska ansvara för och här har det helt enkelt gått för långt! Nu har de kämpat hela vinten med att få ner antalet katter i kolonin, för att ge dem ett bättre liv om än innomhus, men omhändetagna, mätta och varma. Jag som bestämt hävdade att jag aldrig skulle ha en innekatt har nu två små skygga rackare som äter i skydd av mörkret och tycker jag är en läskig varelse, men de är mätta och slipper frysa om nätterna. Nu finns risken att, när våren kommer, nya små katter ser dagens ljus ute i kylan, så mycket bättre de vore om de föddes in i en varm värld och en ljus framtid, där varje dag inte är en kamp för att överleva.

Nu ska jag se om mina pälsbollar vill smyga fram och äta lite.

Det Positiva: Bullar hela dan!
Det Negativa: Vart finns ni alla kattmänniskor?

It`s a long way...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0