Första gången

Nybörjarnas söndagsträning idag: Två tappra själar dök upp! Vilket ledde till att Nisse slängde på dem hela rustningen. Det går undan här. Det är lite roligt att uppleva den första terminen om igen, inte för att det blir på samma sätt när man står bredvid och betraktar, men man minns hur det var, back in the days. Haha, det är bara ett år sedan, men tiden har gått så fort och jag har upplevt så mycket att det känns betydligt mer än ett år.

Det var roligt i allafall, vi tränade Men och Kote-hugg. Stora tekniker i början och sedan små. Det blir ju lite träning för mig också och koncentrera mig på att göra bra tekniker och tänka på alla de där sakerna som blir påpekade på fortsättarpassen. Detta på ett pass där jag inte behöver lära mig nya tekniker utan bara finslipa sådant jag kan. Det är roligt att hjälpa till också, idag kunde jag till och med se lite saker och påpeka vad de kunde ändra på. Då kändes det som om jag gjorde någon nytta också, förutom att vara visnings- och slagdocka.

Efteråt fick jag visa upp min kotehandled också. De såg båda lite förskräckta ut och undrade om de hade gjort så att den ser ut som den gör. Vi lugnade dem med att det var gammalt och det mesta var Nisses fel. Fast när jag tänker efter var nog Kalle och Joel med på ett hörn också, men det är svårt att minnas sånt där.

Nu väntar en vecka med planerade te pass i allafall. Onsdag, Torsdag och Söndg blir det kendo. På lördagen är det dags för något helt annat, tävling med Hampus. Spännande ska det bli!

Nu blir det lite sista söndagspyssel innan det är sängen och upp tidigt till jobbet imorgon. Veckan som gått har varit bra, jag hoppas på att nästa blir likadan.

Det Positiva: Mmm, söndagsslö
Det Negativa: Inte gjort allt jag skulle denna dag...

I want to spend my time with you-


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0