Åter från döden

Idag är dagen då min shinai fick återvända från det döda. Den är nu nyslipad, inoljad och nyspänd, kan knappt vänta tills nyinvigningen på onsdag. Det var trevligt med några timmars shinaifixande, spände även några klubbshinaier så nu är de också på topp. Sedan blev det lite info om tävlingen vi ska anordna i maj, nu har jag sagt att jag kan vara med och hjälpa till, det ska blir riktigt spännande. Jag hoppas på att tävla också, får se hur många andra som tränat mer som vill vara med.

Nu på kvällen när jag kom hem hände något riktigt roligt. Jag sitter vid datorn och grejar när det hörs små tassar bortifrån sängen. Sneglar ditåt och ser en Fläcken som sneglar tillbaka. Hon har ju varit ute och myigt lite förut när jag suttit vid datorn, men den här gången satte hon sig ner vid sängen och tittade på mig. Pratade lite med henne och blinkade och hon blinkade tillbaka och slickade sig om munnen. Sedan satt hon en bra stund och kollade in mig, tittade sig omkring i rummet och gäspade lite. Nu har hon gått tillbaka till sitt ställe under sängen igen, men hon gjorde allt det här utan att skynda sig och utan att verka rädd för mig. Hon kändes till och med lite nyfiken. Nostippen har också börjat lega lite mer i lådöppningen och spana, när vi kollade på tv igårkväll kollade hon också verkade det som. Hon vågade också äta en godisbit när jag satt och kollade på utanför lådan. Imorgon ska deras favoritgodis inhandlas igen då jag ska till tornby, är i desperat behov av nya jeans till mig själv och ska passa på att shoppa lite annat också.

Den här dagen får ett slut nu, godnatt!

Det Positiva: Tänkte säga shinaien, men katten är bra positivt det också!
Det Negativa: Tiden flyger...

Is it you and me?

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0