Fjällföreberdelse: Mat

Mat, ack denna mat, man kommer inte undan den och det är ju svårt nog i vanliga fall när man har affär nära och en spis som står och väntar i köket.

Nu gällde det att planera tre måltider per dag i sex dagar, vi lyckades med gemensamma krafter få ihop något som jag hoppas blir bra. Till en annan gång tänker jag göra det lätt för mig och välja ut mina favoriter från den vecka som väntar.

Frukost
Risgrynsgröt i korv (de första dagrna för att det är så gott!)
Squeeze flaska med sylt (praktiskt och man behöver inte oroa sig så mycket för burkläckage)
Havregyn (portionsförpackad är smidigt)
Russin och diverse torkade frukter att blanda i gröten)
Hårdbröd (även mjukt bröd de första dagarna)
Mjukost på tub (några olika smaker)
(Även bacon och ägg den första dagen)

Lunch
Köttbullar och pulvermos (Ogillar annars pulvermos, men det får gå för fjällturer...)
Rökt kött och couscous + tomater
Torkad fisk och pulvermos
Fruktsoppa (på torkad frukt)
Tortellini

Middag
Wook (backon, nudlar, broccoli, paprika mm)
Linsgryta
Köttfärssås (torkad) och bulgur
Kyckling (torkad) och ris + ananas

Detta är planen än så länge, plus lite efterrätt i form av chokladpudding, vi ska testa att blanda chokladpuddningspulvret med mjölkpulver och så får vi se hur det smakar sedan.

Sedan naturligvis vandringschoklad och jag ska göra en liten blanding med russin, pumpakärnor, choklad och gojibär kanske även saltade solroskärnor, får se vad jag lyckas gräva fram i skåpet. Sedan lite te att värma sig med om kvällarna.

Så svälta kommer jag förhoppningsvis inte att göra.

Det Positiva: Planering till stor del klar
Det Negativa: Så mycket att göra.

Over the hills and far away

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Syster Frida

men du måste ju planera in varmakoppen,chokladen (som nödproviant):):) det hade vi när vi vandrade i fjällen det var riktigt gått att få en bitt choklad att tugga på då man villar vid en bäck eller uppe på fjälltoppen.:) det ger mycket energi ock¨så.:):)

2010-06-22 @ 11:13:08
URL: http://fraidich.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det är nödmat tänkte jag nog och om allt går som planerat behövs den ju inte! Och Chokladen har jag inte glömt så det så! Vandringschoklad syster, vandringschoklad :P

2010-06-22 @ 13:46:14
URL: http://tildashav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0