Italienresa

Jag är hemma nu, efter en underbar resa till Italien. Det hela började inte så bra eftersom jag mådde illa av och till under hela nerresan. Som tur var hann jag sova lite innan nyårsmiddagen och kunder njuta av den som alla andra. Hur många rätte den bestod av vet jag inte riktigt, men vi satt och åt konstant under tre timmar. Efterrätten var helt underbar. Ja, all mat vi fick var helt underbar under hela vistelsen.

Nyårsfirandet

Efterrätt :P

Den första januari detta år spenderade jag alltså i en lite by upp i de italienska bergen utanflr Verona. Vädret var för det mesta fint, skulle ha tagit med mig ett par extra vantar bara kändes det som ibland. Tur att jag har tillgång till ett par varma händer att hålla i istället. Det blev lite promenerande och mycket ätande och lite shoppande också. Jag vill ju gärna ha minnessaker från de ställen jag besöker så nu finns en julkula från Bosco, en teatermaskmagnet från Verona och en glassten från Venedig i min ägo. Dessutom en röd festklänning och en härlig sjal, men de bästa minnerna finns inte i saker utan i upplevelser. Mina upplevelser finns att beskåda i bilder på min bilddagbok [email protected]

Med på resan var Johan och större delen av hans familj. Hans pappa Erik, faster Helena med make Mikael, syster Jenny med sambo Robert och bror David med sambo Greta. På söndagen fortsatte jag, Johan, Jenny och Robert till Venedig för en natt och dag där medan restan åkte hemåt.

Dagarna uppe i bergen bestod av mycket vila, lite kortspel, mycket vindrickande och promenader i den svala begsluften. En längre promenad slutade med något som nästan liknade bergsklättring. Det var tungt, luften kändes verkligen mycket tunnare än vanligt, men det var härligt också. Kvällen innan vi lämnade byn var Helena och Mikael med på en konsert som hölls i kyrkan. Det var välduigt fint och de var mycket duktiga.

I Verona lyckades vi av en slump snubbla över Julias balkong, sedan besökte vi även amfiteatern och klättrade omkring i den. Vi åt också äkta italiensk pizza. I Venedig blev det båtåkande och promenerande i gränder. Vi hade en karta som säkerhet, men mest gick vi planlöst omkring, mest när vi åkte båt som den var bra att titta på så man såg vart man skulle gå av. Vi besökte Marcusplatsen och kyrkan som var väldigt häftig.

Det var några härliga dagar med härliga människor. Nu är vi tillbaka i verkligheten och jag ska försöka övertala Johan att det är dags för Star Trek. Imorgon kanske det kommer en lite sammanfattning av mitt 2009.

 

På en bro i Venedig <3

Det Positiva: Resande

Det Negativa: Krånglig mage

 

I will remember this forever...

 

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0