För själen och hjärtat

Jobbet går i ett och jag kommer på mig själv med att ha svårt att koppla av då jag har slutat. Tankarna vill springa iväg för att försöka lösa problemen, strukturera upp kaoset. Jag får verkligen tvinga mig själv att hålla tankarna borta, från att planera nästa arbetsdag steg för steg. Regeln är, tänk inte på jobbet om du inte är på jobbet.

Botemedlet stavas kendo. Efter en och en halv timme med att banka och bli bankad på av bambukäppar tänker man inte så mycket mer. Tack och lov, skulle förmodligen inte överleva utan den.

Idag var det flerstegstekniker på schemat. Kote-Men, Kote-Do, Harai-Kote-Men/Do, Harai-Men/Do. En salig blandning och gud så svårt det var i början, klämma in en massa små attacksteg som inte alls ville sitta där de skulle. Harai är också något jag är usel på så det var bra att vi fick öva en och samma hela passet så jag verkligen fick in den. Tyckte det kändes bitvis ganska bra, inte så många där hela tekniker kändes bra, men ofta var det något som stämde i allafall. Sedan avslutade vi med ji-geiko där inte en tanke fanns i mitt huvud. Eller ju, jag tänkte hela tiden, Matilda kontra med Do, kontra med Do, men icke, MEn eller Kote hela tiden. Så kan det vara ibland. Sedan blev det kort varm bastu och så cykeltur hem.

Nu är själen nöjd och det är hjärtats tur, ska mysa lite med finaste innan jag somnar för kvällen.

Det Positiva: Uppåt
Det Negativa: Kaos

I am flying...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0