Kendokär

Känner mig så förälskad i kendo just nu, dagens träningspass flöt på så otroligt bra. Jag som inte var speciellt taggad och till och med började planera undanflykter för att inte träna så mycket i veckan, men nu är jag så taggad igen och det är skönt.

Hade över en timmes bokkenövningar och jag tror att det var den långa startsträckan innan rustningsträningen som gjorde att det kändes så himla bra. Försökte tänka mycket på att inte använda höger hand och bara känna hur kraften kom från vänster. Vet inte om jag lyckades, men det kändes rätt. Det kändes rätt bra i ji-geikon också, men Anders sa att jag måste tänka på att attackera mera, så det får väl bli focus nästa lördag.

Nu ska jag fortsätta min väg mot Tornby innan affärerna stänger.

Det Positiva: Nyförälskad i kendon igen.
Det Negativa: A lot to do.

I am a kenogroupie....

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0