Inte en MatildaMåndag

Nej, igår var verkligen inte min dag alls. Labbandet gick inte alls som det skulle, eller rättare sagt så som jag förväntade mig. Om man gör samma försök ungefär tio gånger så förväntar man sig vanligtvis samma resultat varje gång och inte tio olika vilket var ungefär vad jag fick igår. Snacka om ostabilt system. Tillslut blev jag så sur och trött att jag åkte hem klockan 18, kände verkligen inte för att fortsätta längre. Så jag bäddade ner mig i sängen med nyponsoppa och hårdmackor och glodde på skräptv istället.

Och oseriösa program blev det, Svenska Hollywoodfruar och Roast på Berns, de gav mig inte så mycket i utbyte, men tiden gick ju iallafall. De få minutrarna med Magnus Betner var väl ungefär höjdpunkten på kvällen. Det andra programmet om svenskor som bor i Hollywood skrattade jag lite åt, men mest för att jag inte visste om de var seiösa eller inte. En del stereotypiska fördomar fick jag bekräftade där. En verkade rätt så vettig förutom att kvalitetstid med familjen var att ta med sönerna till någon skjutbana och försöka träffa den målade människan i bröstet. Sedan var det en som var hemmafru och oroade sig över att alla inte tyckte om henne. Sedan blev hon väldigt lättad när den person som hon talat illa om dagen innan dök upp och troligtvis inte hade hört skitsnacket. Det var inte det att hon ångrade att hon talat illa om någon utan mer att den personen kunde ha hört det. Så i fortsättningen lovade hon sig själv att aldrig tala illa om någon som lämnade hennes hus medan fönstret var öppet. Den tredje var gift med en rik artist och var tvungen att resa med honom på alla shower. Oavsett vad hon själv kände och tyckte. Hon var perfektionist och krävde en massa av personal och alla runt omkring. Verkade lite elak ibland, men också rolig. Och jag funderade hur hon skulle välja om hon fick möjligheten, leva det livet ändå utan mannen eller skippa det livet men behålla mannen. Om det vore möjligt alltså. Det kändes som om hon gjort en del uppoffringar och jag undrade om det var för att hon ville leva lyxlivet eller om hon verkligen älskade den här mannen. Jag fick bitvis det intrycket att hon inte trivdes alldeles perfekt med livet.

Sedan somnade jag och sov, fick lite sovmorgon och sedan kom en kille och lagade mitt kylskåp. Cyklade i solen till Ryd och lämnade nyckel och nu återstår bara att lämna tillbaka lånekyl och börja jaga bredband och telefoni och så börjar allt ordna upp sig.

Idag ska jag ha möte med handledaren och se om vi kan komma på något att testa så det fungerar och jag kan börja lite undersökningar. Jag hoppas och har några ideér jag vill ta upp. Sedan blir det Hampus och lite avslappning, behöver tänka på något vettigt som inte har med exjobbet att göra.

Det Positiva: Betar av det som heböver betas.
Det Negativa: Strul, strul, strul och åter strul.

Come take me away...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0