Kendouppladdning 1

Så igår så drog den riktiga uppladdningen inför helgen igång. Det var dags för kendoträningen och mer specifikt tävlingsträning. Började med att hämta ut rustningar och sedan transportera dem till Rydsskolan. Sedan körde vi bara gemensam uppvärmning och delade av salen direkt. Vi hade lite fler uppvärmingsövningar för att komma igång ordentligt. Vi skulle bland annat träna på att göra Menattacker på ett snabbare sätt och se om vi såg när motståndaren gjorde sin attack innan den började. Anders tejpade upp kryss och linjer och gick igenom lite regler genom att använda Johanna och Erik som modeller. Sedan hade vi matcher också, det kändes bättre i slutet, i början så kändes det ovant och inte så bra. Försökte tänka på att attackera mera hela tiden, men det är så svårt tycker jag, man vill ju tänka och inte få en kontringsteknik imot sig. Kändes också som om det blir lättare om den man står imot är högre graderad, det blir mer motiverande på något sätt. Sedan så missade jag de flesta av mina attacker, men jag kände inte att jag la av riktigt så mycket som jag brukar efter en misslyckad attack. Sedan gjorde vi keiko också på slutet, jag körde mot Lollo först och sedan Johanna. Har kommit fram till att jag är värdelös på att läsa om det kommer en Kote eller Men. Förut så var jag bra på att konta Men med Do, jag tror för att jag väntade och kollade mer efter den, vilket gör att jag blir för sitllastående när det är meningen att jag ska attackera mera. Sedan fick jag tillsägelse att jag skulle variera mig mera och inte vänta på att få slå Do och nu har det resulterat i att jag helt kommit ifrån den tekniken. Varför kan jag inte göra alla saker samtidigt?  Läsa av och gissa vilken teknik som kommer och sedan välja kontringsteknik. Jag vet att det tar tid att lära sig läsa av, men jag måste ju få in tanken på att jag ska försöka i allafall. Ska försöka tänka på det ikväll och fortfarande ha kvar att jag ska attackera framåt. Och så ska jag räta upp mig och slappna av i axlarna.

Det är mycket att tänka på samtidigt som man inte ska tänka alls. Började också igår fundera på vad jag gett mig in på, men det ska nog gå bra. Det är ju bara jag själv som ska sätta förväntningar på vad jag vill uppnå och som det känns nu så vill jag bara överleva helgen utan att förolämpa någon. Innerst inne tycker jag ju att det vore kul om jag lyckades ta en liten ippon också, men önskedrömmar får man ju ha och det är ju ett mål att sträva imot. Det jag ser fram imot mest är att träffa och titta på duktiga kendomänniskor och se om jag lyckas se när de får ippon i matcherna eller inte.

Idag innan träningen ska jag börja packa, får se hur mycket jag hinner med, vill ha det gjort innan imorgon i allafall. Har varit på möte nu och fått tillbaka exjobbrapporten, skulle ha läst igenom den en gång till, tappat massor av ord som jag inte märkt av och så ska språket förändras också. Så det finns en del jobb att göra, satsar på att få den klar till på måndag igen och så kör vi en ny vända då. Snart så är det klart i allafall och så ska jag fundera på hur jag vill göra med framläggningen.

Nu blir det ett avsnitt True Blood och lite FarmVille innan jag åker hem och äter och sätter tänderna i rapporten ordentligt.

Det Positiva: Tävlingsträning
Det Negativa: Dåliga attacker

Sluta tänka medvetet, tänk omedvetet

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0