Att njuta

En helg som består av att man umgås med människor man verkligen gillar. Inte gör så mycket alls, har trevligt tillsammans, spelar sällskapsspel, äter god mat, knaprar på kex och ost och dricker goda viner medan man kollar på film hopkurad i en soffa med världens finaste kille, det är en helg man inte vill ska ta slut. Avnjuta långa frukostar med te och nybakat bröd, långsamt vakna till liv och känna hur orken återvänder och att man inser hur bra man faktiskt har det.

Känner vinden riva och susa i huset och betraktar de gråa molnen utanför, men här inne kan man krypa ner under en filt med en bra bok och det är nog vad jag ska ägna dagen åt när jag gjort mig lite nyttig och läst en artikel först bara. Sedan ska jag ta vara på de sista timmarna av denna helg och njuta ännu mera, för snart så börjar veckan som förmodligen blir värre än jag anar. Men med de krafter jag hämtat nu så ska det nog gå bra.

Det Positiva: Njuta av livet.
Det Negativa: Även långa sköna helger har ett slut.

Kraften som kommer åter blir som ett ljus i mörkret.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0