Avtal och annat

Så var väl den här dagen också att beteckna som över. Började med att helt spoliera mina planer på en morgonpromenad och goade ner mig i sängen istället. Varför inte liksom? Sedan blev det lugn och skön frukost med lite tidningsläsande. Får av någon anledning en hel massa tidningar hem i brevlådan, (kan ha något att göra med det stora antalet föreningar jag är medlem i) som dimper ner ungefär samma tid i månaden, eftersom jag (nästan) aldig sätter mig och sträckläser dem räcker en tidning mer än väl till flera frukostar, varierande läsning blir det också, allt från avancerad kemi och forskning, till fackliga frågor och friluftsliv samt simkunskap. Det blir med andra ord aldig tråkigt.

Efter frukosten bar det av till AlControl Laboratories där jag ska, liksom förra året, tillbringa min sommar. Kändes bra att vara där igen, Daniel mötte jag redan i trappen glatt vinkandes och Tony hittade jag bland de kära GC-maskinerna. Sedan var Anna och Veronica också där, den första ska snart gå på föräldrarledighet eftersom hon väntar sitt tredje barn. Roligt, men samtidigt lite tråkigt för mig eftersom hon är så trevlig att jobba och umgås med. Sedan sprang vi på Carina i korridoren också och henne blir det trevligt att få träffa igen i sommar. Skrev avtal med chefen Anna, fick lite löneförhöjning och ett avtal som garanterar 50% arbete, både från deras och min sida. Förra året gick jag på timmar, vilket är lite mer osäkert för båda parter, så det här kändes bra. Kommer förmodligen att få jobba en hel del ändå, hoppas på det i allafall och att jag kan styra de timmar jag inte ska jobba på ett bra sätt. Vill ju med ut och långpaddla i sommar.

Efter detta korta lilla besök åkte jag till biblioteket och fastnade där framför datorn ett tag, på väg till lunch hade jag tajming och sprang på Lollo alldeles utanför så jag fick lite sällskap. Alltid trevligt, jobbade med labrappot på eftermiddagen tills vi blev alldeles snurriga av den dåliga luften i datasalen. På gund av detta orkade jag inte ta mig in till stan för någon handling, åkte förbi apoteket i Lambohov istället och inhandlade ännu en omgång av allergipiller. Allergi är helvetet på joden banne mig. Därför ska jag sätta mig och söka på vaccination nu i kväll. Finns det något som fungerar så jag slipper knapra piller, vara allmänt dåsig och inte våga vädra lägenheten på grund av pollenhalter, ska jag verkligen överväga det.

Kvällen har annars spenderats här hemma. Var och hämtade ut pengarna som jag fick tillbaka på tv-avgiften och fundrar vad jag ska lägga dem på. Det ska vara något jag vill, något som inte är en nyttighet utan bara pengar att spendera. Känns helt klart värt det att inte ha någon tv längre. Datorn kan ju användas till filmtittande, vilket den gjorde senast för några timmar sedan. Förutom film har jag ägnat mig åt lite skolarbete, ska sätta ihop rapporten om kärnkraftsolyckor imorgon så jag fipplade en sista gång med min text och satte in lite källor, så där i sista minuten, som vanligt, fast jag haft ungefär tre veckor på mig.

Nu ska jag vänta på att Johan anländer, den tokstollen är med sin labgrupp i skolan denna helt normala tid på dygnet. Skulle aldrig falla mig in, eller man ska ju aldrig säga aldrig, men undvika det skulle jag verkligen.

Det Positiva: Löneförhöjning!
Det Negativa: Allergi och stela axlar.

När allt blir grön och alla andra blir glada kan jag inte riktigt njuta.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0