Blomstertjuv

Försov mig i morse, inte bra alls. Men det var ju skönt i sängen, ville bara krypa längre och längre ner under täcket. Till slut insåg jag att jag borde masa mig iväg till skolan där Lollo väntade. Lyckades med bedriften att skicka iväg de där mailen som jag skulle ha ordnat för flera veckor sedan också, mycket stolt över mig själv. När jag kommer ut till cykeln är bakdäcket väldigt luftfattigt, men jag struntade i det vilket resulterade i att jag numera har ett alldeles platt bakdäck, måste till biltema i helgen och köpa nytt eftersom ytterdäcket är fullt med sprickor. Kanske ska passa på att köpa bromsar också, när jag ändå är igång menar jag.

Det var en omotiverande pluggdag idag, satt mest och drömde mig bort och funderade på saker och ting. Det som borde ha tagit tre timmar ungefär tog hela dagen. Sedan blev det lite deprimerande när det började åska och regna också. Då har man ingen större lust till någonting förutom att krypa ner under filtarna och mysa. Lollo hade dock med sig motivationsbullar, mycket trevligt och gott, energin därifrån räckte en liten stund i allafall. När det äntligen blev uppehåll strax efter fyra packade vi ihop och jag lyckades gående ta mig ända hem innan det började regna igen så jag slapp bli speciellt blöt, förutom mina tygskor då som fick traska på blöta cykelbanor.

Detta tenta-p har vi inte hittat någon optimal pluggplats ännu. Efter tre år på stället borde man ju ha hittat endel, men icke. Tror att vi har för många kriterier som inget ställe kan leva upp till. Det ska vara relativt folktomt, svårt då de flesta bord står i korridorer. Man kan ju sitta för sig själv i grupprum, men dessa har inga fönster som man kan se ut igenom och drömma sig bort. Idag hade vi fönster, ganska  få människor, samt bra bord och stolar. Ändå var det inte bra, dörrarna var nämligen låsta i ena änden, så varje gång någon skulle igenom surrade låset. Oerhört irriterande, men det kanske är så att när man pluggar vill man bra mycket hellre irritera sig på småsaker istället för att plugga. Ett stort plus med platsen var den mysiga uteplatsen man kunde äta lunch på, dock gick solen i moln så fort vi kom ut så vi gick in ganska snabbt igen, men ändå, den fanns ju där.

En annan positiv sak som hände idag är att jag fick två små växtvänner med mig hem. En av växt hade skjutit skott och nu ska jag få dem att få rötter och sedan plantera, jag är mycket nöjd över mig själv, trots att man kanske inte bara kan ta växter sådär, men de låg faktiskt på golvet och annars hade de säkert blivit slängda också, universitetet är ju fullt av växter.

Funderar över vad jag ska göra ikväll, kanske blir en liten film, men förmodligen så kommer jag att somna då, så vi får se.

Det Positiva: Nya växtvänner.
Det Negativa: Omotiverad till tusen.

Längtar....

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0