Våffelfrossa

Gårdagen avslutades med ungefär två timmars våffelätning hos Mårten. Det var gott, jättegott, hade många olika pålägg att välja mellan, annanas, persika, banan, äpple och kanelröra, jordgubbsylt, glass och grädde. Så det blev många våfflor, inte flest av alla, orkade inte vara med i mattävlingen hela vägen, jag vet nämligen när jag ska sluta äta och fortsätter inte av ren envishet bara för att vinna, men en massa goda våfflor blev det,. Magen blev ganska full så det var skönt att cykla hem faktiskt, även om det mest är uppförsbacke.

Idag vaknade jag lite senare än planerat, men jag hann äta lite innan bussen ut till Hampus gick. Det var superhärligt väder idag, solen sken och det blåste inte så mycket heller. Hampus var smutsig, plus att han dammar som en trasmatta, blir skönt när alla päls är utbytt så man slipper stå och nysa så fort man kommer i närheten av honom. Vi hade en härlig tur ute i skogen, han blev ganska så pigg och glad efter ett tag och så blev han glad när han fick morötter efteråt.

Nu ska jag nog få i mig lite mat och duscha bort hästlukten som fastnar precis överallt.

Det Positiva: Härligt hästväder.
Det Negativa: Damm överallt.

Drömmar är konstiga ibland...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0