Träningsmotivation

Upp kom man i morse också, även om jag som vanligt inte gick upp när jag tänkt, men i allafall bara tjugo minuter senare. Åt i allafall frukost innan jag cyklade iväg till Simhallen. Jobbade bara i tre coh en halv timme idag, och fyrtio minuter av dessa var det skolsim så det gick ganska snabbt, dessutom är det inte speciellt mycket folk på fömiddagarna. Både Linus och Elin jobbade idag och det var roligt. Riktigt länge sedan jag träffade Elin nu så det var trevligt, vi ska börja gå på pass i sporthallen tillsammans bestämde vi, med början i nästa vecka. Blir spännande att prova på något sådant, eftersom jag aldrig har tränat på det här viset kommer jag väl fömodligen att vara helt slut, men prova det ska jag. Allt blir ju mycket roligare och lättare också om man är två, så vi gör ett försök och ser om det går och om det är roliga pass framför allt.

Känns som om jag kommit igång ganska bra med träningen nu också. Det är så skönt med två bestämda pass i veckan som man inte vill missa, som kendopassen, det blir i allafall något varje vecka om jag nu inte lyckas släpa mig ut någon fler gång. Förra veckan var jag också duktigt och promenerade tre gånger, ska försöka ta mig ut på promenad i morgon också. Idag så simmade jag, ska ha en livräddningsdag om tre veckor och kände att då måste jag simma lite så jag inte ä helt orkeslös. Var väldigt skönt, men sedan blev det ganska mycket folk så jag fick kryssa mig fram lite, mindre roligt, men, men, vill man simma i en tom bassäng vete tusan när man ska gå dit. Sedan blir det en väldig massa cykling idag också, dels fram och tillbaka till Simhallen vilket blir ungefär en mil och så fram och tillbaka till Tornby, det är nog ungefär lika långt.

Man blir så sugen på att gå ut också när solen lyser, vilket gör det hela så mycket lättare. Det svåraste är att få in en rutin när man ska träna så att det verkligen blir av. Som tur är ligger jag i fas i skolan nu, och planerar att fortsätta göra detta, så jag kommer förhoppningsvis ha lite mera tid över när jag känner att jag vill ut och träna och förmodligen kommer solen lysa en hel massa så att man får njuta av den också under tiden. Bara man får in rutinen så brukar det gå av sig självt, tills man tar i för mycket och gör illa sig, vilket jag alltid verkar göra precis när jag kommit igång. Detta ska dock inte  hända denna gång, jag ska lyssna på vad kroppen säger och vila om den vill göra det och inte bara köra på lite till. Men man blir ju så glad när man orkar ta i mer och mer och då vill man ju bara fortsätta försöka, jag blir för ivrig helt enkelt. Ska försöka fokusera den där ivern nu och må riktigt riktigt bra om ett par månader, eller i allafall till hösten.

Ska jag nu orka mig ut till Tornby och handla så måste jag dock ta och äta lite först, lite mellanmål får det bli och sedan ska jag cykla och njuta av solen, kanske måste man ha solglasögon på sig. Det tror jag bestämt att man måste.

Det Positiva: Täning
Det Negativa: Ögonkrångel

Lets try this together and see how it goes.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0